Wspólnie z poznaniakami będziemy dbać o miejską przestrzeń. Już pierwszego stycznia ruszy nowy, innowacyjny program dla mieszkańców Poznania „Gospodarz Domu”. ZKZL planuje zaangażować do programu ok. 300 osób.
„Gospodarz Domu” jest kontynuacją i rozszerzeniem programu „Dozorca”, który funkcjonuje od połowy 2018 roku. Zapewniał on możliwość odpracowania długu poprzez czynności porządkowe na terenie miejskich nieruchomości. Średnio pracę wykonuje ok. 100 osób miesięcznie, a kwota odpracowania zadłużenia sięgnęła już prawie 700 tysięcy złotych. Oprócz poprawy jakości sprzątania w miejscach, gdzie wprowadzony został program „Dozorca” znacząco zmniejszyła się liczba aktów wandalizmu. Zarząd Lokalnych Zasobów Lokalowych postanowił zmodyfikować ten popularny program i od 1 stycznia 2020 roku uruchomiony zostanie „Gospodarz Domu”, który daje szanse pracy nie tylko dłużnikom.
Głównym założeniem i korzyścią programu będzie aktywizacja zawodowa mieszkańców zasobu komunalnego do dbałości o przestrzeń, w której zamieszkują. Poznaniacy często utożsamiają się z miejscem zamieszkania i tworzenie lokalnej wspólnoty znacząco wpłynie na poprawę czystości w miejskich budynkach. Gospodarz Domu będzie mógł też na bieżąco identyfikować potrzeby w zakresie eksploatacji budynku, a poprzez bezpośredni kontakt z administratorem budynku szybkość wykonania prac ulegnie poprawie.
Zakres prac będzie obejmować między innymi sprzątanie powierzchni wspólnych i terenu zewnętrznego, pielęgnację zieleni czy odśnieżanie. Gospodarz Domu będzie dystrybuował korespondencję ZKZL, zgłaszał usterki techniczne oraz wykonywał odczyty urządzeń pomiarowych. Praca Gospodarza Domu będzie oceniana przez samych mieszkańców, którzy będą mogli wyrazić swoją opinię w ankiecie na stronie ZKZL lub poprzez bezpłatną aplikację mobilną.
Każdy Gospodarz Domu zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę. W pierwszej kolejności będą zatrudnione osoby mieszkające w budynkach w których będą świadczyły prace. Czas pracy będzie miał charakter zadaniowy a wynagrodzenie będzie uzależnione od ilości metrów kwadratowych powierzchni obsługiwanej przez danego gospodarza. Wszyscy pracownicy otrzymają niezbędne narzędzia do pracy oraz ubrania robocze. Wsparciem dla Gospodarzy Domu będzie serwis mobilny, czyli pracownicy zatrudnieni przez ZKZL będą pomagać gospodarzom w trudniejszych pracach lub w razie choroby zastąpią go.
Wnioski o dołączenie do programu można składać przez internet, w siedzibie spółki ZKZL przy ul. Matejki 57 oraz w pięciu punktach obsługi klienta. Gospodarz Domu to kolejny krok ZKZL w kierunku ścisłej współpracy z najemcami co z pewnością spowoduje lepszą komunikację, szybsze działanie oraz zadowolenie mieszkańców lokalnych społeczności.
Więcej informacji tutaj