W ubiegłym tygodniu pracownicy Punktów Obsługi Klienta ZKZL odbyli szkolenie mające na celu zwiększenie wiedzy na temat osób z niepełnosprawnościami. W warsztatach wzięło udział 15 osób.
Szkolenie odbyło się w ramach projektu „Wielkopolski Urząd Dostępny!”, współfinansowanego ze środków PFRON będących w dyspozycji Samorządu Województwa Wielkopolskiego. Warsztaty przeprowadzili członkowie Fundacji „Mili Ludzie”, która przeprowadziła również audyt dotyczący siedziby spółki pod kątem ułatwień i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Elementami szkolenia było wejście w sytuacje osób z różnymi niepełnosprawnościami.
Uczestnicy warsztatu poza wiedzą teoretyczną mieli możliwość sprawdzenia, dzięki w jaki sposób mogą postrzegać otaczającą rzeczywistość osoby z niepełnosprawnością wzroku, osoby głuche, osoby z autyzmem czy z niepełnosprawnością ruchową. Fundacja wykorzystała do tego specjalne gogle, wózki inwalidzkie a także absolutną nowość w tego typu szkoleniach czyli okulary wirtualnej rzeczywistości.
Ośmiogodzinne szkolenie zawierało również elementy savoir-vivre wobec osób z różnymi niepełnosprawnościami. To była doskonała lekcja zachowania i empatii dla pracowników ZKZL, którzy po szkoleniu nie ukrywali swojego zadowolenia z nabycia tak ważnej wiedzy w ich codziennej pracy.