Kontakt

pin   ul. Matejki 57, 60-770 Poznań

  tel. 614158800

  fax +48 614158809 

Godziny przyjęć klientów:

poniedziałek 8.00 - 17.00

od wtorku do piątku 8.00 - 15.30

Komunikat w sprawie odroczenia płatności czynszów za lokale użytkowe

Choć wsparcie przedsiębiorców poszkodowanych w wyniku szerzącej się epidemii jest zadaniem rządu, Miasto wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób prowadzących w Poznaniu działalność gospodarczą. Przygotowuje szereg rozwiązań, które mogą pomóc właścicielom firm w trudnej sytuacji.

Mając na uwadze aktualne warunki związane z wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego i utrudnieniami w prowadzeniu działalności przez najemców lokali użytkowych oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, Miasto wraz ze spółką Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych zarządzającą lokalami miejskimi, przygotowało rozwiązania mające na celu pomoc przedsiębiorcom w sytuacji w jakiej się znaleźli. Miasto, idąc w ślad innych metropolii jak Kraków czy Wrocław wypracowało wstępne propozycje wsparcia przedsiębiorców takie jak:

  • Odroczenie terminu płatności czynszu za miesiąc kwiecień do dnia 20.08.2020 r. oraz za miesiąc maj do dnia 20.11.2020 r.
  • Rozłożenie na raty zaległości, które powstały w związku z epidemią (inne niż w pkt 1)
  • Nienaliczanie odsetek w związku z powstałymi zadłużeniami.
  • Przedsiębiorcy mogą też skorzystać z możliwości zapłaty czynszu za jeden miesiąc (kwiecień albo maj 2020 r.) z wpłaconej wcześniej kaucji. W takiej sytuacji kaucja będzie musiała być uzupełniona do 31 marca 2021 r. Takie wnioski mogą składać najemcy lokali użytkowych, którzy: rozliczają się z podatku dochodowego na terenie Miasta Poznania, nie mieli na 29 lutego 2020 roku zaległości w płatności czynszu (dopuszczalne są zaległości za media wynikające ze złożonych reklamacji itp.) oraz udokumentują, że w porównaniu do stycznia/lutego 2020 roku w marcu uzyskali przychody niższe o co najmniej 25 proc.

Każda z tych propozycji będzie mogła być zastosowana na wniosek przedsiębiorcy złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy: obsluga.klienta@zkzl.poznan.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Każdy wniosek będzie rozpatrywany indywidualnie, ponieważ jesteśmy przekonani, że sytuacja wszystkich przedsiębiorców nie będzie taka sama.

Z inicjatywy Pana Prezydenta został powołany zespół, zadaniem którego będzie rozpatrywanie wniosków, tak aby każdy z przedsiębiorców mógł zostać indywidualnie potraktowany.

Oczywiście, cały czas pilnie śledzimy rozwój pandemii, narzędzia i mechanizmy jakie proponuje wdrożyć rząd i będziemy starali dostosować się do realiów, proponując dalsze wsparcie dla przedsiębiorców uwzględniające sytuację w jakiej się znaleźli.

Data wydruku: 16.04.2024 08:16

Data wytworzenia informacji: 25.03.2020 16:16

Data aktualizacji informacji: 03.04.2020 08:13



Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.