Nowy szyld, przejrzyste oznakowanie, widoczny z daleka zegar i tablice kierunkowe pozwalające szybko odnaleźć potrzebne miejsca – to najważniejsze zmiany, jakie zaszły na terenie Dworca autobusowego Poznań Główny. Dzięki nim pasażerowie będą mogli łatwiej zorientować się w terenie i sprawniej przesiąść się do komunikacji miejskiej lub na pociąg.
Zmiany okazały się możliwe dzięki temu, że w październiku 2019 roku zarządzanie Dworcem przejął Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych. Spółka w pierwszej kolejności zajęła się jednak wprowadzeniem nowych funkcjonalności aby usprawnić i rozszerzyć zakres usług dla pasażerów i najemców. Wprowadzono możliwość sprzedaży biletów międzynarodowych, wynajęto przestrzeń pod bankomat i paczkomat, oraz lokale na usługi. W dalszej kolejności ZKZL zadbał o poprawę oznakowania.
Cały proces zmian na dworcu spowolniła pandemia i związane z nią utrudnienia, ale po przygotowaniu koncepcji oznakowania i rozstrzygnięciu procedury przetargowej na Dworcu zmieniło się wiele. Wprowadzono nowe oznakowanie kas i Centrum Informacji Pasażerskiej w lokalu oraz wejścia od strony galerii handlowej. Na terenie terminala pojawiły się nowe tablice kierunkowe, a na elewacji budynku zawisł podświetlany szyld dworca wraz z zegarem.
Nowe oznakowanie nie tylko poprawia estetykę tej przestrzeni, ale przede wszystkim ułatwia pasażerom poruszanie się po dworcu i jego okolicach. Wcześniejsze tablice informacyjne były słabo widoczne, brakowało na nich często ważnych danych między innymi o godzinach otwarcia dworca. Nowe oznaczenia zapewniają kompleksową i dobrze widoczną informację.
Oznakowanie jest zgodne z zasadami Systemu Informacji Miejskiej, jest spójne i czytelne. Na tablicach znajdują się informacje nie tylko w języku polskim, ale także angielskim oraz ukraińskim – to ważne, ponieważ z dworca korzysta wielu obcokrajowców. Całość prac kosztowała ok. 75 tys. zł netto.